לקויות למידה הינן תופעות שכיחות הקיימות בקרב כ 10 אחוז מהילדים בגיל בית הספר.
ישנם מורים הטוענים אף ל אחוז גבוה במקצת.
הפרעות בריכוז, קשב ופעלתנות יתר ( היפר אקטיביות ) אצל ילדים הן תופעות המתבטאות בהתנהגות הילד בגן, בבית הספר ובביתו כמובן.
תופעות אלו משפיעות על השגיו בלימודים, על מעורבותו החברתית ועל אופן התנהגותו עם הסובבים אותו.
מתן טיפול מתאים, מוקדם ככל האפשר מסייע להתפתחותו של הילד
כדי שיוכל לממש כישוריו בתחום הלמידה, תחביבים ופתוח אישי.
טיפול נכון מגדיל את הפוטנציאל של הילד לממש את כישוריו.
הסימנים המצביעים על צורך באבחון :
– קושי להתרכז, יכולת להתרכז לזמן קצר בלבד.
– הישגים בלימודים אשר אינם משקפים את היכולת האמיתית.
– הסחת הדעת בקלות.
– פיזור הדעת – איבוד דברים, שכחנות.
– קושי בהשלמת משימות.
– תנועתיות יתר.
– אימפולסיביות – התפרצויות התנהגותיות.
– עשייה לפני מחשבה תחילה.
מטרת הטיפול :
להקנות לילד כלים ומיומנויות להתגבר ולהתמודד עם קשיים
הנקרים לפניו בשל מצבו השונה מילד אחר.
לסייע בהגברת הריכוז, להקנות טכניקות מתאימות ללמידה
ולהוסיף לביטחון העצמי כדי שיוכל למצוא עצמו גם מבחינה
חברתית כשווה בין שווים.