המוח הינו מערכת כימית חשמלית.
תאי המוח אכן פועלים על חשמל.
זהו זרם, המסוגל להאיר נורה בת 25 ואט.
המחשבות עוברות בין תאי המוח על גבי זרמים חשמליים.
ליצירת מחשבה שלמה, או זיכרון שלם, נדלקת שרשרת ארוכה של תאי מוח.
במידה ונוצר נתק בשרשרת זו או במילים אחרות –
קצר בזרם הביו אלקטרי, אזי –
הזיכרון , או המחשבה נפגמים.
כאמור, מוחנו מייצר תדר חשמלי.
התלת מימד, מזוהה עם גלי המוח אלפא. תדר של 14 – 8 גלי מוח בשנייה.
הדו מימד , מזוהה עם גלי המוח ביטא. תדר של 35 – 14 גלי מוח בשנייה.
מצב מנוחה, מזוהה עם גלי המוח תיטא. תדר של 8 – 4 גלי מוח בשנייה.
ללימוד הקשבה וריכוז, המוח משתמש בגלי המוח ביתא בתדר של 35 – 14 גלי מוח בשנייה.
אלו גלים מהירים יותר, הדורשים שימוש ביותר אנרגייה.
כדי שהמוח ישרוד, הוא נוטל לעצמו באופן טבעי הפוגה.
בזמן הפוגה, המוח מזוהה עם גלי תיטא.
הניתוק הרגעי, מאפשר למוח לאזן את משך האנרגייה שלו ולחזור בכוחות מחודשים לשלב הריכוז, הקשב והלמידה.
ילדים שאינם יודעים להשתמש כהלכה בגלי המוח– ביתא – , מגלים בעיות של קשב וריכוז.
ילדיםאשר עוברים לעיתים תכופות למצב של תיטא,
הווה אומר – ניתוק.
מתאפינים כבעלי הפרעות קשב במהלך תהליך הלמידה.
לסיכום:
ילדים אשר לא מצליחים להתמיד בשימוש בגלי ביתא ועובדים יותר על גלים נמוכים, או אף עוברים לעיתים קרובות לגלי תיטא, ילדים אלו, כדי לעורר עצמם ולהיות שוב עם המורה או המרצה, עליהם לנהוג בתנועתיות יתר –
להניע רגליים, לשחק בסרגל או בחפץ כלשהו.
לספר בדיחה, להרעיש או להפריע למורה.
עצם פעולת ההפרעה או התעסקות במשהו אחר, מעלה את האדרלנין ומביאה את הילד לויסות רמת פעילות המתאימה למצב.
הם לא עושים זאת בכוונה או כי הם ילדים שובבים או רעים.
זהו מנגנון ההישרדות שלהם.
תנועתיות היתר, מעלה את תדר גלי המוח שלהם והם שוב מסוגלים להקשיב, להתרכז ולהבין את המורה.
במערכת החינוך, ילדים אלו מוגדרים כהיפר-אקטיבים.
התרופות הפסיכיאטריות למיניהם כמו רטלין, מעוררות את גלי המוח הגבוהים באופן כימי וכך הילד לא צריך להעיר את עצמו על ידי תנועתיות יתר היפר אקטיבית.
חשוב :
למידה טובה מתבצעת, כאשר משתמשים בתיאום מלא בין כל חלקי המוח.
למידה טובה מתבצעת, כאשר משתמשים בתיאום ובתזמון נכון.
בתפישת התלת מימד – תנועה ותחושה – גלי מוח אלפא.
בתפישת הדו מימד – שפה ופיענוח – גלי המוח ביתא.
במצב מנוחה — נתק מתוזמן — גלי המוח תיטא.
מכאן – למידה נכונה = אלפא + ביתא + תיטא.